e-Bilet Başvuru

Uygulamadan yararlanmak isteyen mükelleflerin 415 Sıra No.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği’nde belirtilen hazırlıkları tamamladıktan sonra aşağıda yazılı belgelerle Gelir İdaresi Başkanlığına başvuru yapması gerekmektedir.

Başvuruda istenen belgeler:

  • Başvuru Formu ve Taahhütnamesinin imzalı aslı,
  • Gerçek kişi mükellefler için imza sirkülerinin aslı ya da noter tasdikli örneği,
  • Elektronik bilet ve elektronik yolcu listesi oluşturma, muhafaza ve ibraz etme ile elektronik bileti yolculara sunma süreçleri, elektronik bilet bedelini gider gösterecek mükelleflere ilişkin bilgilerin bilet üzerinde gösterilmesine ilişkin süreçlerin gerçekleştiği donanım ve yazılımlar hakkında ayrıntılı açıklamaların yer aldığı BİS Raporu,
  • Elektronik bilet oluşturma izni alan mükelleflerin merkez/şube/acente/çağrı merkezi gibi bilet satışı yapan birimleri ve bunlara atayacakları 3 haneli harf ve/veya rakamlardan oluşan (alfanumerik) kodları gösteren birim kodları listesi,
  • Elektronik ortamda düzenlenmiş bilet, yolcu listesi tüzel kişiler için mali mühürlü, gerçek kişiler için güvenli elektronik imzalı örneklerini ve kâğıda basılmış çıktıları.

Başkanlık tarafından yapılacak değerlendirme sonrasında başvuruları uygun bulunan mükelleflere bir yazı ile elektronik bilet ve elektronik yolcu listesi düzenleme izni verilecektir.